Hyppää sisältöön

Yhteydenotot vuokralaiseen vuokravelkatilanteessa

Aikajanassa on esimerkinomaisesti kuvattu yhteydenottojen ajoittamista vuokralaiseen vuokravelkatilanteissa. Vuokralaisen tavoittaminen ajoissa jo ensimmäisen vuokranmaksuongelman ilmetessä on tärkeää, jotta vuokralainen saa tarvittavan avun ajoissa ja vuokranantaja saa vuokrasaatavansa.

Katso myös viestiesimerkit erilaisissa tilanteissa viestimiseen: Vuokranantajan viestipohjia vuokralaiselle 

Esimerkkiaikajana ja viestintä vuokralaiselle

  1. Vuokra viikon myöhässä

    Ensimmäinen yhteydenotto vuokralaiseen tekstiviestitse tai sähköpostilla (automatisoitu, jos mahdollista).

  2. Vuokra myöhässä 2 viikkoa

    Maksumuistutuksen lähettäminen, uusi yritys ottaa yhteyttä tekstiviestitse tai sähköpostitse.

  3. Vuokra myöhässä 20 päivää

    Yhteydenottoyritys vuokralaiseen

  4. Vuokra kuukauden myöhässä

    Huoli-ilmoituksen tekeminen sosiaalipalveluihin.

  5. Vuokra myöhässä 1,5 kuukautta

    Yhteydenottoyritys vuokralaiseen.

  6. Vuokra myöhässä 2 kuukautta

    Vuokrasuhteen purkaminen.